2011. június 26., vasárnap

Pizza és saláta

Pénteken felléptünk, szombaton is, de ettől függetlenül még a szombati ebédet is el kellett készíteni. Szokás szerint a csemeték pizzát, Életempárja pedig halászlét kért.(Én magamnak csirkegirost salátával csináltam). A halászlét nem részletezném, szerintem bajai halászlét minden háziasszony tud csinálni (csak a férfiak hangoztatják, hogy egyedül az ő halászléjük jó, másé ehetetlen), bár igaz, hogy bajai születésű apám miatt némi előnyt élvezek - mármint a halászlékészítés terén. A pizza nálunk, mint minden gyerekes családban elég sűrűn előforduló étek, pizzafutár pedig nem minden nap rohangál nálunk (csak az ifjúság bulijai esetén néha). A kisebbik azóta szereti igazán az itthoni pizzát, mióta beszereztem ezt a kerek pizzasütőt, mivel így nincs "széle" a kisült pizzának, magyarán mindenhol takarja a "kulimász".
Pizza: 40 dkg liszt, 2,5 dkg élesztő (megfuttatva cukros tejben), só, langyos víz (amennyit felvesz, hogy ragacsos tészta legyen), kakukkfű, oregánó, oliva olaj 2-3 evőkanál. Ezt kelesztjük, majd a kerek pizzasütőt kiolajozzuk olivaolajjal , beletesszük a tésztát, jól széthúzkodjuk, leöntjük paradicsomszósszal (őszintén megvallva már nem készítek háziszószt, mivel a kisebbik a bolti üveges mexikói paradicsomszószért van oda), megszórom gépsonkával, egy doboz kukoricával, 3 db mozzarella sajtot rászeletelek és sütöm, amíg piros nem lesz a teteje.

eredmény:




Az én salátám alapja mindig 1 lilahagyma apróra vágva, megsózva (így "erejét" veszti) erre teszem rá a többi összetevőt, mikor mit. Most egy jégsalátát apróra tépkedve és 3 sárgarépát almareszelőn lereszelve. Ezt megöntöztem egy kis saláta ecettel, a tányérban szokott mindenki kedvére még rátenni ezt azt (tökmagolajat, vagy ezerszigetöntetet..)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...