2011. október 16., vasárnap

Dupla pille, avagy pillecukros finomságok

Szóval kifújtam - részben - a tegnap előtti dühömet (még nem vettünk másik kabátot, hátha meglesz, nem én reménykedem benne, úgy tűnik csak én vagyok reális ebben a családban??), de majd később teszem fel a padlizsán krémeket. Mivel annyi helyen láttam, csokis s'mores, ezért kipróbáltam. Tücsök Bogárnál olvashatjátok (és még sok más kedves blogger társnál) az eredeti receptet, én egy kicsit változtattam rajta.
Hozzávalók:
20 dkg pillecukor (hát ugye én ezt saját magam készítem, 8 dkg zselatin, 1 evőkanál víz, 1 evőkanál méz összekeverve 1 evőkanál vízzel, 10 dkg cukorral, felmelegítve, a zselatinhoz adva és sokáig alsó fokozaton habverve)
10 dkg vaj
20 dkg fehér csoki
10 dkg diétás babapiskóta
20 dkg diákcsemege

A forró pillecukorba beleöntöttem a vízgőz felett összeolvasztott vajat és fehércsokit, majd teletördeltem a babapiskótát és beletettem a diákcsemegét. Üvegtálba öntöttem, hűtöttem, majd leöntöttem csokival.

ÉS HOGY MITŐL DUPLA?? Hát előtte kikentem néhány bonbon formát temperált csokival (felét vízgőz felett felolvasztottam, levettem a tűzről és belekevertem a másik felét) és a pillecukros, vajas, fehércsokis kulimászból betöltöttem a bonbonba is, hűtöttem, majd tettem rá egy kanál karamellát, majd lezártam csokival.
Az eredmény:


Sajnos kettévágva nem látszik a karamella, mivel kifolyik belőle, de az ízében teljesen érezni!

Jó étvágyat, az én lányom imádja, mivel pillecukor -  mániás!

9 megjegyzés:

  1. Ez valami nagyon finom bonbon lehet. Kár, hogy nekem az nem megy. :)

    VálaszTörlés
  2. Fantasztikus finomságokat készítettél:) Ez a legjobb gyógyír, ha az ember dühös, legalábbis nálam. Csodaszépek a bonbonjaid, szívesen megkóstolnám, még sosem ettem házi készítésű bonbont. De jobb, ha nem is készítek soha, mert akkor tuti sosem tudok lefogyni:)

    VálaszTörlés
  3. A süti is nagyon guszta, de a bonbonok egyszerűen mesések. Nagyon ügyes vagy. Szilikon formával készítetted? :)))

    VálaszTörlés
  4. Tücsök Bogár!
    Ahogy elnézem az ALKOTÁSAIDAT, nekem kéne elbújnom mögötted. Még hogy Neked ne menne, szerintem egy próbát megér, hiszen csak veszel egy bonbon formát, meg a lányaid ecsetét és kikened csokival, a töltelék-ötledeidet meg majd én koppintom Tőled.
    Trollanyu!
    Köszi, igen, ez gyógyír, alig vártam,hogy elkészíthessem, mióta bonbonozom, azóta gondolkodom a pillecukros bonbonon. Én sem eszem (na jó egyet, hiszen muszáj megkóstolni, hogy az íze milyen - mint készítő!!)

    VálaszTörlés
  5. Igen Petra, szilikonossal, mivel az elején megjártam másfajta formával, majdnem feladtam a bonbonozást, volt miből és volt KITŐL (pl.BONBONMÁNIA-Gesztenye és még sokan mások segítettek itt) tanulni.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta mindegyik!!! Bonbont is gyártasz, nagyon ügyes vagy!!!
    Már nézegetem a bonbon formákat, de félek tőle nagyon, hogy nem fog sikerülni aztán mehet a sufniba. :)

    VálaszTörlés
  7. Barbi csak ugyanazt tudom írni Neked is, mint Tücsök Bogárnak, a Te tudásoddal nem lesz kunszt, próbáld ki, először csak egy formával, ne legyen ilyen csavaros (a forma), aztán egy hét múlva megveszed az összeset.

    VálaszTörlés
  8. Gabi!
    Nagyon szépek lettek a bonbonok, nagyon ügyes vagy:-))
    Ugye, hogy rá lehet szokni?:-))
    Én is készítettem már pillecukrosat, finom lehet így:-))

    VálaszTörlés
  9. Köszi Gesztenye és meg sem kóstoltad?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...