2012. június 24., vasárnap

Sziasztok!Turbó kifli Limarától!

Hát újra itt! Végre visszakaptam a laptopomat (vége a vizsgaidőszaknak, meg kapott a lány egy új laptopot - barnát??!! ilyet akart, és még azt mondják, hogy a klimax hülyíti meg a nőket?). Szóval most már - ha az időm is engedi - írogathatok újra. Kicsit visszagondoltam az elmúlt időszakra, érdekes volt. Az események sajnos teljesen elmosták a blog-születésnapot, az én születésnapomat és még sok mindent (Hát kihagytam volna, sajnos ez nem rendelésre megy). Most  vettem észre, hogy elmúlt minden csinnaddatra nélkül a blog születésnapja, aztán az én születésnapom is (megünnepeltük, csak hát nem olyan mint tavaly), sőt átléptem a 10.000 látogatót is és észre sem vettem, volt más gondom. Köszönöm, hogy néztek felém, remélem, most már kicsit többet itt tudok lenni. Bár már most látom, hogy ígérgetek de nem tudom teljesíteni, a jövő hétvégén többnapos vendégeink lesznek, én meg kedden este elutazom. Megyek a kórusommal versenyre Görögországba, Prevezába. Biztos nagy élmény lesz, csak az utat éljük túl, mivel a buszon fogunk éjszakázni, másnap még megnézzük a Meteórákat is és csak estére érünk a szállodába, visszafelé pedig a vasárnap esti záró fesztivál után ülünk fel a buszra (öreg vagyok én már ehhez, de majdcsak túléljük).
Most hétvégére végre összeverődött a család, így aztán sütöttem, főztem, persze sok-sokfélét, mivel a család egyrészét diétára kell fogni, pl. sült zöldséget, tökmagos salátát, csirkemellett pirítva, rácpontyot, megylevest, stb. dehát az ifjúságnak kell az édesség, így sütit is sütöttem.  Ezt a  receptet Limarától vettem kölcsön, mivel az enyémek is imádják. Persze nem lett olyan profi, mint Limaránál, akit múltkor láttam a TVpaprika Gasztrobloggerek műsorában, innen messziről is gratulálok Neki és köszönöm a sok finom receptet.
Turbó kifli Limarától
60 dkg liszt
1 kiskanál só
1 tojás
7 dkg cukor
3 dl langyos tej
3,5 dkg élesztő
7 dkg olvasztott vaj
Ezt rakd bele a dagasztógépbe kb. 15 percre, aztán keleszd egy kicsit.
(Sajnos én elkövettem azt a hibát, hogy időt akartam spórolni. Mivel ez a kifli nagy kedvenc nálunk, egyből dupla adagot készítettem. Csak éppen nem számoltam a szuper gépemmel (Kitchenaid) és a dupla tészta szépen felmászott a dagasztás közben, állandóan le kellett állítani és levakarni a magasratörő tésztát a dagasztókarról és fejről, a végén már halkan szitkozódtam magamban, de azért megoldottam. A dupla adaggal az volt a szándékom, hogy az első adagot kisütöm, a második adagot pedig tálcára rakva beteszem a fagyasztóba.)
Kelesztés után négy részre kell szedni, majd egy-egy részt köralakúra nyújtani, rákenni a tölteléket, majd rátenni egy másik köralakú tésztát, pizzavágóval 16 db körcikkre vágni, feltekerni, tojással megkenni és sütőpapíros tepsin szépen kisütni.
Töltelék nálam: 15 dkg étcsoki, 2 evőkanál kakaópor, 7-8dkb cukor és 3-4 evőkanál megylekvár.



Hát ilyen lett, jó étvágyat hozzá!

KÖSZI LIMARA!!

6 megjegyzés:

  1. Jó, hogy újra itt vagy és ráadásul egy szuper kiflivel! :-)
    Sok sikert a kórussal és nézd meg helyettem is a Meteorákat! :-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Limaráé az érdem! Én csak utánoztam!
      ..és igen megnézem, ha lesz érkezésem, fel is rakok néhány képet ide! Remélem érmes képet is tudok hozni!!!

      Törlés
  2. De örülök, hogy újra itt vagy!! Neked is és a blogodnak is boldog szülinapot utólag is!!!!!
    A kiflikre pedig nagyon fáj a fogam mert már nem is emlékszem mikor ettem hasonlót utoljára, mostanában meg csak gyümölcsös sütiket sütök.
    Remélem szép nyaratok lesz, ne mond, hogy öreg vagy mert ez nem igaz! Sőt ezek az állandó feladatok tartanak fiatalon minket, élvezd minden pillanatát Görögországnak, én még sosem jártam ott, biztosan gyönyörű! :) Puszillak és most már legalább hetente egyszer gyere valami hírrel!!! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Barbi!
      Köszi szépen! A kiflit feltétlenül próbáld ki és tegyél fagyasztóba is, olyan jó, hogy amig dolgozom és az ifjúság sütteti a hasát otthon a nyáron, van mihez nyúlniuk a hűtőben.
      Nektek is szép nyarat azzal a gyönyörű csemetével (tegnap nézegettem a facebookon a kisebbikedet). Sajnos az idő múlását mostanában nagyon érzem, persze mindig bennem a frász párommal kapcsolatosan is.
      Most éppen - mint mindig - diétába fogtam, már egy kicsi látszik is, remélem sikerül Görögországban is folytatni és ha hazajöttem még jobban rámenni. A diéta neve DUKÁN diéta, nekem nagyon tetszik. Egész jó ez a zabkorpa és milyen egészséges. Mostanában nálunk ekörül forog a világ az egészséges étkezés (mivel a doki ráijesztett páromra, meg rám is). Meteórákat már láttam, de jó lesz mégegyszer megnézni (az eljegyzés után mentünk oda, nászút helyett).
      Jó nyarat Nektek, jó pihenést. Puszi: Gabi

      Törlés
  3. Boldog születésnapot kívánok Neked, a blogodnak és sok sikert a kórussal! Köszönöm szépen a kedves szavakat, a kiflik csodaszépek! :)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Limara!
    Köszönöm a jó kívánságokat!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...