2011. október 30., vasárnap

Nem tökös, nem mákos, hanem nutellás-banános kalács

Érdekes, hogy most mindenki a tökös recepteket teszi fel, én nem is tudom miért?! Így aztán kilógok a sorból, mivel a családban - rajtam kívűl - senki nem rajong a sütűtökért (kivéve, ha marcipánból készült az a tököcske).
A Nagyobbik minden tiltása ellenére - nem fog beleférni a Gólyabáli ruhájába, ha így folytatom , mármint én a sütést, Ő meg az evést - a Kisebbik kedvére a mai babgulyás után kellett valami édeset is készíteni. Mivel régen volt kalács - és a kisebbik régóta kéri a nutella-banán keveréket bármilyen formában elkészítve, nutellás, banános kalácsot sütöttem. Persze a Nagyobbik sem harapta le a fejemet, lazán bevillázott teljes két szeletet. Nem volt ideje a kalácsnak kiszáradni, nem kellett volna akár le sem takarnom. Ennyit a sütemény-sütés-tilalomról!
Hozzávalók
75 dkg finomliszt
5 dkg élesztő
1 kanál cukor
2 dl tej
10 dkg RÁMA
csipet só
2,5 dl tej
10 dkg porcukor
2 tojás

Töltelék
1 üveg Nutella (nálunk ez belement mind a kalácsba)
4 banán

Elkészítés
Az élesztőt a kanál cukorral és a 2 dl tejjel felfuttatom, a lisztet tálba szitálom, csipet sót és a 10 dkg porcukrot hozzáadom. Hozzáöntöm a felfuttatott élesztót, összekeverem egy kis liszttel, hozzáadom a tojásokat. Jól összegyúrom, a 2,5 dl tejet megmelegítem, azt is lassan hozzáadom, majd kanalanként a felolvasztott, de nem meleg RÁMÁ-t. Hólyagosra dagasztom.(Nézd meg a képet, látszik, hogy hólyagos a tészta!!) Három részre szedtem, külön-külön kinyújtom, megkenem egy kicsit felmelegített Nutellával és banánt karikázom rá. A három részt összefonom és tepsibe fektetem, a tetejét megkenem olvasztott vajjal.





Kb. 200 C-on sütöm, a sütőbe tettem egy kis lábasba vizet, hogy ne legyen kérges a kalács. Félidőben rá kellett tennem egy alufóliát, hogy ne legyen nagyon fekete a teteje.

Jó étvágyat és Mindenkinek jó Halloween-ezést és sok finom kis "tököcskés" sütit!!

2 megjegyzés:

  1. Szép darab lett, nálunk is fogyóeszköz a nutella:) Minden vacsi után elhangzik a kérdés: Van desszert? Persze van, pedig nekem is ritkábban kéne sütnöm, mert mindenki fogyni szeretne. De mikor nem bírom ki.

    VálaszTörlés
  2. Meghalok az irigységtől!!! Mennyei lehetett! Menekülök ebédelni! :)) Majd fogyizunk később! :))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...