2012. július 22., vasárnap

Anna torta - Karamellás trüffel torta

Hogy rohan az idő, nem olyan rég - csak tavaly - tettem ide ki az Anna tortát és már másikat kell sütnöm. Az ünnepeltek örültek neki, és mindenkinek nagyon ízlett, sajnos nekem is, így nem lesz fogyókúra!!
Az elmúlt időben láttam egy-két szépséges sütit, így a héten végig gondoltam mit is kellene készíteni az ünnepelteknek. Hát ez lett belőle:



Kicsit hibás itt-ott, látszik is a képeken,de ez az első torta, amit én készítettem és díszítettem saját magam, a rózsákat is én csináltam. Na jó, a fondant-t vettem, már nem volt időm még azt is előkészíteni, viszont én nyújtottam és terítettem a tortára, meg csipkedtem a szélét, szóval ráment a szombat délután.
...és hogy milyen belülről, hát nézzétek



Igen, sakktáblamintás, a múlt héten láttam Illéskrisznél ilyet,és régen láttam egy sütiskönyvben, már azóta meg akartam sütni, csak nem jött össze, eddig, de most sikerült. El is mentem a desszertmester boltba és vettem lila, meg rózsaszín festéket, amivel a piskótát meg lehet festeni (meg fondant, meg lila és rózsaszín marcipánt).
Szóval a torta elkészítése:
Hozzávalók:
3 x 4 tojás
3 x 4 evőkanál liszt
3 x 4 evőkanál cukor
lila és rózsaszín festék
ezekből sütöttem három piskóta lapot (4 tojássárgája kikeverve 4 evőkanál cukorral, a 4 fehérje habbá verve, hozzáadva 4 evőkanál liszt, óvatosan összekeverni, sütni)

Krém (szintén "loptam", innen)
1,2  l tejszín
60 dkg cukor
320 gr fehércsoki
A tejszín felforraljuk, a cukrot felolvasztjuk, amikor karamell szinű, óvatosan lassan adagolva hozzáöntjük a tejszínt, majd beletesszük a fehér csokit. Kihűtjük és habosítjuk. Ha még értetek isteni karamell trüffellttttt!!! 




A három piskóta karikat egymásra téve, kivágtam a köröket, aztán a krémmel összeragasztottam, majd lefedtem a fondanttal és díszítettem.




Nagyon boldog névnapot kívánok minden Annának csütörtökre, mivel akkor lesz Anna-nap).

6 megjegyzés:

  1. Csodálatos a tortád, mind kívül mind belül!!! Én még nem próbálkoztam a fondanttal pedig nagyon szeretem! De ami késik nem múlik! Sok boldogságot az ünnepeltnek! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi és próbáld ki, remek volt nyújtani, igaz szilikon lapon csináltam, de egyszerűen nem szakad el, szerintem kétszer ilyen vékonyra is ki lehetett volna nyújtani, csak nem volt másik torta. (Azért kicsit bevallom, kis műanyagíz-feelingem volt, a marcipán szerintem jobb ízű).

    VálaszTörlés
  3. Köszi, úgy emlékszem nyújtható marcipánt is láttam a cukrász kellékesnél. :) Egyszer biztosan kipróbálom! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép lett a tortád, meg nem mondanám, hogy ezek az első rózsáid! :) Ezzel az isteni, karamellás krémmel meg nagyon felcsigáztál, be is iktatom magamnak elkészítésre! :)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm, és próbáljátok ki a krémet, tényleg isteni!!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép, és belül... csuda jól néz ki. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...