2013. február 3., vasárnap

Tonkababos csokis, ribizlis pite



A múltkori Kifőzde bonbon tanfolyamon Katuci annyira megkedveltette velem a tonkababot, hogy nem nyugodhattam, elmentem beszerezni egy keveset, aztán kerestem is hozzá jó kis receptet és "alkottam". Szóval több receptből raktam össze ezt a sütit, de így is ehető volt, sőt mondhatnám finom. A krémet 'a'la carte' tortájából loptam, bár az elején az egész tortát terveztem megsütni, de mivel itthon nem megy mostanában a sok tésztát tortaféle, így inkább egy pitét csináltam belőle.Csak a puffin.... c. blogban láttam egy málnás, csokis pitét, azt nagyon tetszett. Így a két sütit összekevertem, más gyümölcsöt tettem bele, ez lett belőle:




Hozzávalók:
250 g liszt
100 g enyhén puha vaj
100 g porcukor
csipet só
2 tojás

A tészta hozzávalóit gyors mozdulatokkal összegyúrjuk. majd celofánba csomagoljuk és 1-2 órára hűtőbe tesszük.Előmelegítjük a sütőt 180 fokra. A tésztát lisztezett gyúrólapon kinyújtjuk egy körré. Kibéleljük vele a tortaformát, úgy, hogy picit túlnyúljon a peremeken, mert kicsit össze fog menni sütés közben. Alaposan megszurkáljuk a tészta alját villával, majd sütőbe toljuk és vakon sütjük (sütőpapírt helyezünk rá és valami nehezéket rakunk rá, pl. szárazbabot). Kb. 15 percig sütjük így, majd kivesszük a sütőből, eltávolítjuk a nehezéket és a sütőpapírt és még így is sütjük 5 percig. Figyelni kell, nehogy megégjen. Ha kész, kivesszük a sütőből és megvárjuk, míg teljesen kihűl.
Krém
  • 250 gr mascarpone
  • 700 ml tejszín
  • 200 gr étcsokoládé (min 70%-os)
  • 1 zacskó zselatin
  • tonkabab
  • 2csomag bourbon vaníliás cukor

Elkészítése:
A csokit vízgőz felett felolvasztjuk. A mascarpone-t összekeverjük a csokival, a vaníliás cukorral. 2 dl tejszínt felmelegítünk belereszeljük a tonkababot, majd a meleg tejszínt ráöntjük a zselatinra. A maradék 5 dl tejszínt felverjük, belekeverjük a mascarpone-s masszába, végül pedig hozzáadjuk a zselatinos tejszínt is.


A kihült tésztára ráöntünk kb. 1/2 kg kiolvasztott ribizlit, erre rákenjük a csokikrémet és hűtőbe tesszük. (Hát vagy kevés tonkababot tettem bele, vagy tovább kellett volna áztatni a meleg tejszínben, igazából nem teljesen jött ki az íze, de majd a következőkben ügyesebb leszek).





                                               Jó étvágyat hozzá, PRÓBÁLJÁTOK ki!!






6 megjegyzés:

  1. Hűűű, ez nagyon fincsi lehet! És az a bizonyos tonkabab már az én fantáziámat is piszkálja egy ideje! Hol szereztél be?
    :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi!
      Kulináris itt van mellettünk: http://www.culinaris.hu/, olyan sok minden kapható, hogy jól kösd fel a pénztárcádat!!

      Törlés
  2. Nagyon guszta,és a hozzávalók alapján kedvemre való lenne:))Jól összehoztad:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csináld csak, ízleni fog a csöppségnek is, mivel nem túl édes, alig van benne cukor, azért kóstold meg és esetleg édesítsd még, jót tett neki a fanyar gyümölcs is....és jó volt, hogy a habot nem keményre vertem, hanem még folyt, abba habverővel kevertem bele a többi, hogy egynemű legyen és így is kemény lett.

      Törlés
  3. Karácsonyra kaptam tonkababot, tőled pedig egy ötletet a felhasználásához.
    Nagyon -nagyon tetszik ez a pite!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...