2014. március 16., vasárnap

Érdekes meggykrém leves

Hát megint régen tudtam feljönni, de most egy kis időt tudtam végre szakítani a napi teendők között. Most egy - számomra - érdekes, de egyszerű levest hoztam. Meggykrém leves. Az érdekessége a meggy, ugyanis kipróbáltuk a nyáron a "minden nélküli" gyümölcs eltevést, tehát nincs benne sem víz, sem tartósító, sem cukor. A kipróbáltuk kicsit nagyképű, mivel én megkerestem a "receptet", és elmondtam Anyunak, aki meg is csinálta. Egy csomó üveggel így tett el és egyik sem romlott meg, viszont nagyon-nagyon finom és egészséges. Annyi az egész, hogy jól kimosott üvegbe sok-sok magozott meggyet kell tömködni, lezárni és kidunsztolni (fazék vízben kissé rotyogtatni, aztán abban kihül).



Szóval a leves ebből készült. Feltettem egy ilyen üveg meggyet kevés vízzel és fahéjjal főni, majd 2-3 kanál nyírfacukrot tettem bele. Kihűtöttem, összeturmixoltam és a végén öntöttem bele 3 dl tejszínt és egy Aranka főzésmentes pudingport. Szeletelt, pirított mandulával tálaltam.

Aztán kipróbáltam ezt a levest más gyümölcsökkel is, pl. fagyasztott szilvából is nagyon finom (de akkor tettem bele egy kis szilvalekvárt - olyan igazi kőkemény lekvárt, amit nehezen küzdesz ki az üvegből).

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...