2015. november 22., vasárnap

Forralt bor (van, aki nem ismeri?)

...hát igen, van. Nagyobbikam kérésére teszem ide a "receptet". 
(Lemaradtak a Gólya hajóról, amit egy szempontból sajnáltak - nem ihattak forralt bort....hihetetlen, de nem ismerik a forralt bor receptjét.)

Szóval a forralt borhoz jó a fehér, a vörös bor, én vörös borból szoktam készíteni. Alap szabály - forralt bort nem kell a legjobb, minőségi borból készíteni, hiszen úgy is megfűszerezed ("átírod a bor eredeti ízét), "kifőzöd" belőle az alkoholt, így a drága bort ilyesmire nem szoktam elpocsékolni.

Az is ízlés szerinti, hogy édes, vagy száraz bort használsz. 
Én most az eheti receptet írom le, mivel az Ifjúságnak ez nagyon ízlett: tehát 1 üveg (7 dl) édes vörös és 1 üveg (7 dl) száraz vörös bort öntöttem fazékba. Ízlés szerint (tudom, a falra mászol ettől a kifejezéstől, kezdő koromban én is egy voltam vele) öntöttem bele barna cukrot - azaz kb. 2-3 evőkanállal, a főzés végén úgy is meg kell kóstolni és akkor még lehet bele tenni.  Tettem bele ízlés szerint (bocsi) fahéjat, szegfűszeget, kínai ötfűszer keveréket, borókabogyót, mazsolát, csipet borsot (elhagyható), vörös áfonyát, diót. Borsot akkor szoktam beletenni egy csipetet, amikor náthás időszak miatt készítjük. Régen még kevés pirospaprikát is tett bele Apám, hogy minél jobban kiizzadjuk a betegséget.
Én mazsolát, áfonyát és diót azért teszek bele, hogy legyek a kortyban egy kis ropogtatni való. Persze a diót már csak a végén pottyantom bele, hogy ne keserítse meg. Addig főzöm, amíg fel nem forr, aztán elzárom. Én nem szoktam sokáig forralgatni, de lehet kis lángon továbbfőzni, minél tovább van a tűzön, annál inkább "kifő" belőle az alkoholtartalom.

Tehát az "arányok" - megpróbálom jól leírni:

2 x 7 dl vörösbor (egyik édes, másik száraz)
3 evőkanál barna cukor (ha nincs, tegyél bele fehér cukrot, ugyanolyan jóízű és ugyanolyan káros a szervezetedre), amit kóstolás után, ízlés szerint módosíthatsz
1 mokkáskanál fahéj
csipet bors
6-8 szegfűszeg
3 szem borókabogyó
1 mokkáskanál ötfűszer 
1 csomag vörösáfonya (10 dkg)
1 csomag mazsola (10 dkg)
2 marék dió (csak a végén)

Van, aki tesz bele citrom és narancskarikát - én ezt csak akkor javaslom, ha van otthon kezeletlen gyümölcs, abból tehet bele, de felhívom a figyelmet, hogy vékony héjút vegyen, mert a héj alatti fehér rész keserű és megkeserítheti a bort (vagy szintén a végén tegyük bele, és akkor nem fő bele annyira, ezenkívül az ízesítésnél vegyük figyelembe ezek savanyító hatását, tehát kóstolás és édesítés a végén).

MIELŐTT BEFEJEZED A FŐZÉST, KÓSTOLD MEG ÉS ÍZESÍTSD!!

........és most capuccinós pohárban tálaltam és tettem mellé még egy kis diót (ami a képen már nincs), mert szerintem nagyon jó hozzá ropogtatni!

 Remélem, most már a Kollégiumban is tudnak forralt bort készíteni!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...