2011. április 27., szerda

Az induló kép készítés nehézségei


Hát a bonbont elkészíteni kb. 1 óra volt, a kép készítése és "betétele" meg 2 nap. Ennyit erről, majd belejövünk. A képről még csak annyit, hogy Panka (lányom) kreativitását dícséri, hiszen én egy tányérra akartam tenni az egészet - de gondolom, aki ezt olvassa, azt inkább a recept érdekli.
Málnás, zselés, mézes pálinkás fehércsoki bonbon
Hozzávalók:

1 tábla jó minőségű fehér csoki (már megtanultam, hogy csak olyat vegyél meg, amiben van kakakóvaj, a többiből melegítés hatására trutyi lesz)

Töltelék:
gyümölcszselé por
málna
10 dkg tejcsoki
10 dkg málnás étcsoki
2 evőkanál tejszín
1 evőkanál mézes málnás pálinka

Felmelegítem a fehér csokit (nagykönyv szerint felét vízgőz felett olvasztottam, majd levettem a gőzről és a másik felét belekevertem, amíg el nem olvadt, állítólag ilyenkor vissza kell egy kicsit melegíteni, de nekem így is jó volt, mivel kenhető volt és gyorsan száradt).Kikentem a formákat, hűtőben száradtak. Addig a gyümölcs zselé port az előírás szerint megfőztem és hűtöttem (közben Trónok harcát néztem a gyerekkel). Mivel a fehér csokit keveseltem, még egyszer kikentem, hogy a sötét színű töltelék ne üssön át a fehéren. Betöltöttem a kapszliba egy kevés zselét és hogy még gyorsabban hűljön, a málnát egyenesen a fagyasztóból tettem bele, egy-egy szemet, majd megint hűtő. Megfőztem a krémet, 2 evőkanál tejszínben felolvasztottam az étcsokit és a tejcsokit, megöntöttem egy kis mézes málnás pálinkával és kevergetve kihűtöttem. ezzel töltöttem meg a megdermedt zselés-málnás kapszulát, majd hűtés után beecseteltem a maradék (újra olvasztott) fehér csokival. Hát a maradékról sikerült képet készíteni, ami a fejlécben látható. A maradék zselét és málnát kis formákba öntöttam, hogy ne menjen kárba.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...