2011. június 12., vasárnap

Tücsökbogár nyomában..2..

Hát megint egy mozgalmas hétvége. Szombat délután kerti partira voltunk hivatalosak, amire végül is csak a szokásos baconos pogácsát vittem, mivel nem maradtunk sokáig. A család férfi szekciója ugyanis szombat este éjszakai teljesítmény túrára ment, Panka pedig - a sok tanulásból kikapcsolódásként - éjszakai Vidám parkozni indult a barátnőivel. Panka éjjel 2-kor jött meg, a fiúk meg reggel 9-kor. El tudjátok képzelni, hogy milyen nyugalom van itthon vasárnap egész nap? Így aztán nyugodtan elő tudtam készülni a holnap - Pünkösd ünneplésként betervezett - cseresznye szedésre és befőzésre (üvegek kimosása, láda készítés szárazdunsztnak). Ezenkívül megint elővettem Tücsökbogár bloggját és megcsináltam a karamellkrémes profiterolt. Hát nekem nem sikerült olyan jól, mikor kivettem a sütőből, minden gömböcském "összeplattyant". Ráadásul az az isteni karamell krém kissé folyósabb annál, hogy megálljon az ilyen típusú képviselő fánkokban, így kissé karamell krémben úszkál a süteményes tál, amire ráhalmoztam a megtöltött fánkocskákat. Viszont a kimaradt karamell krémből megcsináltam az eheti bonbont (tudom, tudom, kissé unalmas lehet, hogy megint karamellás, de ezt csak olyan mondhatja, aki nem karamell rajongó, én pedig az vagyok).
A karamell krém édesség ellensúlyozandó most a kapszlit 70-90 %-os csokik keverékéből készítettem, 10-10 dkg-ból. Felolvasztottam a felét, majd a tűzről lehúzva belekeverem a másik felét. Kikentem vele azokat a formákat, amikkel pár héttel ezelőtt megjártam. Hűtés után még egyszer bőségesen kikentem a formákat, majd újra hűtés. Ezután belecsorgattam Tücsökbogár karamell krémjét (sűrített tej 3 órán keresztül forralva, majd kikeverve mascarpónéval), befedtem marcipán masszával, majd hűtés után lezártam a kapszlikat. Egész jó lett, sikerült kiszedegetni a formából - egy sem tört, vagy repedezett meg - és még finom is lett. Hát jobban sikerült, mint a fánkocska.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...