2012. január 8., vasárnap

Első lépés a FOGYI útján

Köszöntelek 2012. év. 
.....És köszöntelek kedves Olvasó, bárki légy is. Igen, ezt az évet muszáj lesz most már a Fogyókúrának ajánlani! Nem tűzök ki célt, mivel leírhatatlanul sokat kell ahhoz leadnom, hogy az ideális súlyt elérjem (ami nekem soha nem volt, még megboldogult lánykoromban sem, ezért mindig azt szoktam mondani,én szerintem egyből 65 kg-val születtem - szegény anyám....) ezért inkább csak arra hajlok, hogyha sikerül havi 1 kg-tól megszabadulni, az már igazi sikerélmény lesz. Ezt szerintem csak azok értik, akik már beleléptek - vagy át is lépték - abba a bizonyos klimax kórba. Én már remélem kifelé tartok, ezért most új életet kezdek (csak ott kell felvennem a fonalat, ahol a legutóbb abbahagytam). Szóval lassan vissza fogok szivárogni a sarki edzőterembe is (ahova először én jártam, csalogattam a lányomat, aztán most Ő jár és csalogat engem....hja ha a térdem nem fájna annyira, persze kifogás mindig van). 
Az étkezés, hát igen, belátom én, hogy bennem van a hiba, többet eszem annál, mint amire a szervezetemnek szüksége van.
Tehát reggelente indítok a szokásos facsart grapefruitommal - szerintem ez belefér a diétába. A kávémat mától a felére csökkentettem, tehát 3 dl tejes kávé helyett csak a fele, annak fele kávé, másik fele tej, egy édeske, egy kiskanál capuccinopor. (A cukor helyett eddig is mindent édeskével ittam). Aztán a reggeli abonett szendvics 1 pohár joghurttal. A hiba az volt, hogy egyből két szendviccsel kezdtem és ha még éhes voltam, megettem még egyet. Mostantól csak 1 szendvics, aztán a tízórai 1-2 gyümölcs (alma, mandarin). Nálam a banán kizárva, mivel engem fog. Ebéd a szokásos fitnesz ebéd (üzemi, vagy Teletál). És akkor itt jön a bukfenc, délután nem desszertezem semmit, hanem megint egy kis gyümölcs, estére (18 óra előtt!!) megint egy Abonett szendvics, vagy 1 abonett szelet háromszög sajttal.
..és akkor a mai ebéd (amit tegnap főztem, tegnap is ebből ettünk, kissé nagy lett az adag, így megesszük a maradékot). Levesnek főztem egy kis zeller levest (1 zeller, két szem krumplival, sóval, szerecsendióval, borssal megfőzve, turmixolva, tejszínnel behabarva - tudom ez nem diétás, de ennyi belefér.). Főfogásnak Életempárja Rácpontyot kért és kapott. Mivel ehhez külön szoktam elkészíteni a lecsót, most kicsit többet csináltam, hagytam belőle a csirkéhez. Nekünk - mi nem szeretjük a halat - 1,5 kg csirkemellet csíkokra vágtam, majd Knorr giros fűszerrel jól összekevertem, meg 5 evőkanál olajjal. Állni hagytam, majd serpenyőben hirtelen kisütöttem. Elfeleztem, az egyik felét beleforgattam a lecsóba, a másik felét így "natúran" esszük a hozzávaló dresszinggel (Knorr fokhagymás dresszingporból és joghurtból keverve). Mellé pirított zöldségköret, amit én úgy szoktam készíteni, hogy 1-2 evőkanál olívaolajon megpirítok 1 lilahagymát, 1 póréhagymát, 1 karalábét,3-4 sárgarépát, 1 fehérrépát, 1 cukkinit. Ezeket csíkokra vágom és a leírt sorrendben egymás után rakom bele a serpenyőbe, mindegyiknek hagyok egy kis időt a puhulásra. Amikor nagyjából kész van, akkor megszórom egy marék szezámmaggal. 

Balra a lecsós csirke, jobbra a giros csirke, alul a zöldségköret:

A másik köret: 5-6 céklát megpucoltam, szintén egy kevés oliva olajat kanalaztam a sütőbe, beletettem a céklát, sóztam, borsoztam és sütöttem. Hát ez még nincs kész, így kép sincs róla és az ízét sem tudom, remélem nemcsak ehető , de szerethető is lesz. 

Na Lányok kezdjünk neki!

HAJRÁ FOGYI!!!

Ja és túl vagyunk a Vízkereszten (tegnap a karácsonyfát is feltüzeltük - miután leszáradtak róla a díszek és lepotyogtak, szedni sem kellett ), szóval itt a
Farsang, lehet a farsangi menükön gondolkodni.


8 megjegyzés:

  1. Akkor idén hogy olvassalak?Mindig lelkiismeretfurdalással,hogy én meg nem fogyókúrázom?Pedig lenne miből leadni.
    De finom receptekre vevő vagyok,mert attól,hogy valami nem hízlal még lehet isteni.Sőt...

    A reggeli tejtermékről:én a terhesség alatt meg tudtam állni(mert ugye akkor egész más a motiváció),hogy épp csak egy korty tejet tettem a kávéba.A dietetikus szerint még annyit sem szabadott volna,de sajna imádom a tejet.Mert nekem attól szökött égbe a cukrom.És ez most sincs másként.Azóta tudom,hogy magas a tej glikémiás indexe.És az ingadozó cukor nagyban segíti a hízást.A háziorvosom szerint is le kellene mondanom minden tejtermékről,kivéve az érett sajtokat.
    A terhesség alatt tapasztaltam,hogy ez igaz,én két kilót híztam a kilenc hónap alatt.Már csak hasonló motiváció kellene,hogy le tudjak mondani tejről,tejfölről,joghurtról.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Gabi!
    Bocsi, hogy ismeretlenül okoskodok itt neked, de megütötte a szememet a "Fogyi" szó.:))
    Én is hasonló cipőben járok mint te. Sose voltam vékony, de pár éve egy pajzsmirigy betegség miatt drasztikusan meghíztam. Sok diétát kipróbáltam, de minél kevesebbet ettem, annál többet híztam.
    Nemrég rátaláltam erre a könyvre:
    http://www.szamosmiklos.hu/tojaskonyv/ Elolvastam, és elkezdtem az ebben leírtak szerint étkezni. Normálisan eszek mindent, sőt többet is mint azelőtt. De kizárólag csak reggelit és ebédet. (Este már csak gyümölcsöt, ha nagyon ehetnékem van.) Decemberben 5 kg-ot fogytam, és az ünnepek alatt sem jött vissza semmi, pedig rendesen "becsokiztam, sütiztem".

    Érdemes áttanulmányozni ezt a könyvet, amit Légrády professzor írt, mielőtt önkínzásra adod a fejedet.:)
    Nagyon sok sikert a fogyáshoz! Drukkolok neked, és magamnak is, hogy folytatódjon nálam is a kilók apadása...:))

    VálaszTörlés
  3. Gabi, én nagyon drukkolok neked, meg mindenkinek:) Én is tettem fogadalmat, de titkos, mert ha elárulom mindenkinek miket akarok elérni, akkor úgy érzem, nem sikerül. De egyébként a mozgás tényleg fontos, bármi, csak az legyen. Nem tudom van-e ps vagy xbox otthon, vagy wii, azt hiszem mindegyikre kapható a zumba nevű táncos "játék". Nekem nagyon bejön, ajánlom figyelmedbe, de komolyan kell venni, legalább hetente 3x. Csiperke ajánlotta könyvet majd én is megnézem, ha lehet online olvasni. Sok sikert magunknak:)

    VálaszTörlés
  4. Kedves Tálaló!
    Gyere nyugodtan, mivel családom nem fogyózik - a lapos guta ütöget (mint Trolléknál), a férfinép nálunk sem hízik, hiába eszik tripla adagot! Így nekik is főzni kell. Igen, tudok a tejről, nekem hálistennek nincs gondom a cukrommal, mindkét terhességemet cukorterhesek között töltöttem (az orvosom országszerte híres cukor-terhes orvos, sajna manapság nem lehet hozzá bejutni, mivel a Honvéd kórház kitiltotta a "nemkatonákat", a magánrendelésére meg nem jutok be.), így testközelben ismertem meg, milyen cukrosnak lenni, óránként mérni, szúrni, 6-szor enni, stb. Hallottál a fűves bácsiról és a teárájáról, nézz utána, kifejezetten cukrosoknak nagyon jó és van aki kigyógyult!
    Szóval azért mást is főzök és kiteszem.

    Kedves Csiperke!
    Köszi az ajánlót, át fogom olvasni, majd beszámolok róla! Bár Karácsonyki ünnepeken én sem hízom - annnyi dolog van - én mindig ünnepek után szedek fel kb. 2 kg-ot.

    Kedves Trollanyu!
    Köszi a drukkolást, csináljuk együtt, hetente beírjuk az eredményt? Zumba, jól hangzik.Félek, kiröhög a család, ha én az Ünnepseggemet (tegnap olvastam /www.lustanyu.hu/-nál, halálra röhögtem - szószerint - magamat) elkezdeném rázni. Nekem most van itthon szobabicikli, tegnap este is letekertem 300 kcal-t, aztán lefordultam róla (kb. 2 hete nem ültem rajta). De folytatjuk, már csak Barbi hiányzik!

    VálaszTörlés
  5. Gabi, nagyon örülök, hogy elkezdted, legalább nekem is adsz motivációt. Bár tudom, én fogjam be, mert nekem, nincs már sok, de az annál nehezebben megy le!! :) Az ebéded nagyon tetszik, szívesen megenném most. Én ma rántottát eszem, mert egymagamnak nem állok neki főzni, de szerencsére imádom! :) Jövök én is farsangi finomsággal, elsőre eggyel, aztán meglátom. Csak hétvégén sütök sütit, mert képtelen vagyok ellenállni! Kitartás neked és mindenkinek aki karcsúsodni szeretne, majd hajtjuk egymást! :))

    VálaszTörlés
  6. Szia BArbi!!
    Irigyellek, hogy nincs mit leadni! Sajna én a rántottát nem bírom, nem vagyok epés, de a tojástól néha hányingerem lesz. Pedig nálunk tálcaszámra fogy a tojás (család reggelente bármilyen formában).
    Köszi a noszogatást, rám fér. Számoltass be minden hétvégén, hogy mennyi a mennyi, így talán - szégyenkezés miatt - inkább tényleg tartom magam a kiírtakhoz.

    VálaszTörlés
  7. Gabi, és akkor mi van ha kiröhögnek? Majd te nevetsz a végén a legnagyobbat, mikor vékony leszel és szexi:) Így legyen!!! Én nem ígérem meg, hogy hetente írom az eredményt, de csinálom és drukkolok neked is változatlanul:)Nekem is van szobabicajom, de sajnos a térdem miatt nem nagyon bírom mostanában. De mindegy mit, a lényeg, hogy mozogjunk:)

    VálaszTörlés
  8. Trollanyu!
    remélem, hogy én nevetek a végén! A szobabicikli pont a térdre jó, mivel nem nyomod a súlyoddal a térdet és mégis mozogsz, tornáztatod a lábizmaidat, nekem kifejezetten az ortopédorvos "írta ki". A zumbát bedoptam a családi köztudatba, a lányom már mondta is, hogy min megy, majd visszatérünk rá.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...