2011. szeptember 4., vasárnap

Lecsóbefőzés, vagy "Szilvatorta túrós öntettel"

Ez az a süti, ami Életempárjánál - krémes után - talán még szóba jöhet, mivel nem kedveli az édességet. Így aztán ilyenkor szilvaszezonban el szoktam készíteni, ráadásul gyorsan elkészül, nincs vele nagy fakszni. Igaz, nem nagyon örült, hogy ott lábatlankodom - végre kezdi megérteni, hogy milyen volt nekem 20 évig, amikor befőzés közben ott járt-kelt  - a konyhában, mivel túlmértezte a lecsófőzést (nagyon belejött) és lecsóbefőzés lett a dologból. Így a meleg konyhát még én is melegítettem a sütővel, morgott is, hogy direkt aláfútök. Áááá, én nem is....
De jöjjön a recept:
Hozzávalók:
Omlós tészta:
300 gr liszt
123 gr vaj
csipet só
50 gr cukor

Töltelék:
2 marék mandula (nálam dió) durvára vágva
1 kd félbevágott érett szilva (nálam 75 dkg fért rá)
1 tk őrölt fahéj
50 gr cukor
150 gr túró (nálam 25 dkg)
100 gr tejszín (nálam 2 dl)
2 tojás
1 cs vaniliáscukor

Megírtam az eredeti receptet, kiegészítve a sajátommal, mivel nem volt kedvem a 25 dkg-s túrócsomagból és a 2 dl-s tejszínből a maradék felhasználáson törni a fejem, így beletettem az egészet, nem rontotta el.
Szóval az omlós tésztát gyorsan összegyújuk és fóliába csomagolva legalább 1 órát hűtőben pihentetjük.
A kerek linzertorta sütöt kimargarinlozzuk és beletesszük a kinyőjtott tésztát - én nem szoktam kinyújtani, beleteszem és szétnyomkodom (hiába, a lustaság - kihozni a kamrából a gyúródeszkát, kinyújtani a tésztát, letisztítani a deswzkát, visszavinni, most inkább nem).  A tésztára szórom a durvára vágott diót, majd kirakom csrépszerűen szilvával. Megszórom fahéjas cukorral. A túrót összekeverem a tejszínnel, a tojással,  vaníliáscukorral és ráöntöm a szilvára. 220 fokra előmelegített sütöben kb. 35 perc (nálam 200 fokon elég volt 25 perc) alatt megsütjük és megszórjuk porcukorral. Még a párom is megkóstolta, pedig nem eszik sütit.
Szerintem más gyümölccsel is ke lehet próbálni, pl. meggyel.

Jó étvágyat hozzá!

2 megjegyzés:

  1. Klassz ez a recept, tényleg könnyű elkészíteni:) Szerencsés vagy, hogy a férjed még lecsót is főzbe, az enyém max. kávét és teát főz:)

    VálaszTörlés
  2. Az enyém sem főzött eddig (52), megsúgom, ezt a férfi klimax hozta (mert van ilyen is, és az irodalom szerint ilyenkor a férfiakat olyan dolgok kezdik el érdekelni, ami eddig nem). Pedig olyan jól megszoktam, hogy egyedül vagyok a konyhában, nem biztos, hogy jó, ha valaki lábatlankodik, vagy mostanában nem ott találom a dolgaimat, dehát ez van. De azért jó, hogy megcsinálta, persze mostmár csak az övé ehető....

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...