2011. augusztus 31., szerda

Kánikula ment, bonbon jött

Kánikulának vége - legalábbis úgy tűnik - így végre elővehettem a fagyasztóból a rózsaszín csokit. Nyár eleje óta tervezem, hogy rózsaszín bonbont fogok készíteni, de valahogy nem jött össze. Most viszont már annyira unom a feltett lábbal (porclevállás) való üldögölést, hogy a szobai fotelt felváltottam a konyhai hokedlival.
Igazság szerint a lány névnapjára gondoltam ki ezt a bonbont, mégpedig lila krémmel, de akkor valami közbejött. Most meg a lilakrémet kell azzal helyettesítenem, ami van, így még mindig "féllábas" a dolog.
Na mindegy, ez lett belőle:
A lányom szerint (Ő készítette a képet) olyan műanyag színe van, de az íze finom.
A szokásos módon temperáltam 20 dkg rózsaszín csokit, kikentem a formákat (2-szer), majd betöltöttem a töltelékkel és befedtem csokival, hűtöttem.

A töltelék: marcipános krém: 1/2 dl teszín összeforralval 10 dkg fehércsokival és 5 dkg marcipánnal kikeverve.

Ja és hogy mitől rózsaszín? Hát a boltban lehet kapni mindenféle színben ilyen csokit a Fény utcai piacnál lévő cukrászboltban.
Hát kezdetnek elmegy, de fogom én még ezt az ötletet továbbfejleszteni!

2 megjegyzés:

  1. Nekem nagyon tetszik ez a csajos bonbon:) nem tartana nálunk túl sokáig. Még bonbon készítéssel nem próbálkoztam sosem, talán egyszer ennek is eljön az ideje:)

    VálaszTörlés
  2. Pedig nem nehezebb, mint a gyönyörű szülinapi tortád. Igazából kell hozzá egy szilikonos bonbonforma és egy ecset, meg türelem. Én is hozzá olvastam kicsit, aztán nekiláttam. Ettől a temperálásról nem kell megijedni, a lányeg: vízgőz felett kell a fele csokit megolvasztani. Nem érhet bele a forró vízbe a csokis edény alja, mert megfő! Mikor elkezd olvadni, leveszed a gőzről és belekevered a másik fele csokit. Aztán fogod gyermeked egyik tiszta festő ecsetét és kikened a formát, hűtés, mégegyszer kikened, hűtöd, töltöd, hűtöd, bekened a maradék csokival, hűtöd és kész. Rövidebb idő alatt kész van, mint a tortádhoz a piskóta megsütése. HAJRÁ!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...